.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هشدارها بي نتيجه ماند !
مجوز محيط زيست براي ساخت پالايشگاه در ميانكاله!
در حالي كه برخي فعالان محيط زيست در مورد احداث پالايشگاه در تالاب ميانكاله به مسئولان هشدار داده بودند كه اين اقدام براي محيط زيست و مردم منطقه خطرناك است مدیرکل محیط زیست استان مازندران ...

در حالي كه برخي فعالان محيط زيست در مورد احداث پالايشگاه در تالاب ميانكاله به مسئولان هشدار داده بودند كه اين اقدام براي محيط زيست و مردم منطقه خطرناك است مدیرکل محیط زیست استان مازندران طي مصاحبه اي  گفت: ساخت پالایشگاه نفت در بهشهر بلامانع است و سرمایه‌گذار می‌تواند کار ساخت را آغاز کند.

هرمز محمودی‌راد در حاشیه برگزاری دومین کارگاه تخصصی نقشه راه گربه‌سانان، در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: با کار کارشناسی و ارزیابی‌های انجام شده به طوری که کمترین عارضه زیست محیطی ناشی از ساخت پالایشگاه نفت در بهشهر را داشته باشیم، می‌توانیم بگوییم که احداث پالایشگاه در مکان جدید از نظر محیط زیست هیچ مانعی ندارد.
 
وی تصریح کرد: مکان قبلی پالایشگاه مورد موافقت سازمان حفاظت محیط زیست قرار نگرفت و مکان‌یابی جدید صورت گرفت.
 
این مسئول بیان کرد: فاصله آن تا شهر، تا آببندان، تا رستمکلا و میانکاله بررسی شد در نتیجه مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت و مجوز احداث آن صادر شد.
 
محمودی‌راد در پایان اذعان داشت: سرمایه‌گذار پالایشگاه نفت در بهشهر می‌تواند کار و تلاش و سرمایه‌گذاری خود را آغاز کند.
 
به گزارش فارس، موضوع احداث پالایشگاه نفت مازندران از سال‌ها پیش مطرح بوده، در بهمن سال 87 دفتر شرکت پالایشگاه نفت مازندران در بهشهر افتتاح شد.
 
در سال 90 کلنگ احداث آن در حسین‌آباد به زمین زده شد، اما بنا به دلایل زیست محیطی همچنان با منع قانونی مواجه بود تا اینکه مکان‌یابی جدیدی صورت گرفت و در نهایت مورد موافقت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت.
 
اکنون سرمایه‌گذار می‌تواند با خیال راحت و بدون هیچ دغدغه‌ای به احداث این پروژه ملی بپردازد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 26 ارديبهشت 1391
یعنی واقعا همچین استانداری با همچین مدیرانی لیاقت ماندن در سمتشان را دارند ؟ استانداری که برای حفظ سمت خود با دریای مازندران با لبخند کاری کرد که مغول با ایران نکرد !! و حالا هم نوبت میانکاله است .
نا شناس 26 ارديبهشت 1391
بهترین جای ایجاد پالایشگاه یک نقطه عالی در نزدیکی میانکاله بدون هیچگونه عارضه زیست محیطی برای میانکاله و دریا -شمال روستای برگه حد فاصل رودخانه نکا در شرق -جاده گهرباران در غرب - پادگان ولی عصر در شمال و روستای برگه در جنوب مزارعی معروف به ملیج -جالب اینکه اب سلیمان تنگه به ان نرسیده و تقریبا هیچ نوع زراعتی نمی شود درست در 300متری دریا و جالبتر طرح انتقال اب به سمنان عزیز از همین نقطه هست -اب در بیخ گوش ما و سمنانی ها می برندش -کارشناسان بازدیدی بفرمایند
عسکری 26 ارديبهشت 1391
از اهالي روستاي عسكرآباد و همسايه روستاي حسين آباد هستم
از هم استاني ها و هم ميهنان عزيز تقاضا دارم از همين حالا فاتحه ما را بخوانند . ديدار به قيامت!!
جعفر 27 ارديبهشت 1391
با سلام
این مسئول محترم باید توضیح دهد که آیا هشدارهای خود محیط زیست استان و متخصصان و کارشناسان محیط زیست در مخالفت های قبلی که منجر به این شده که این پروژه ملی چندین سال راکت بماند فقط و فقط فاصله آن تا شهر، تا آببندان، تا رستمکلا و میانکاله بود که این موضوع مورد ارزیابی و بررسی شد و احداث پالایشگاه در این منطقه مورد موافقت قرار گرفت ؟ یا موضوع اثرا ت زیست محیطی و آلایندگی دیگری که این پالایشگاه بخاطر بالا بودن آبهای زیر زمینی و فاضلاب آن و ... ایجاد میکند بود ؟ اگر تنها این فاصله ها مانع بود چرا این همه زمان برای تایید عدم مشکل فاصله طول کشید ؟ پس چرا این همه هزینه و خرج تبلیغاتی پالایشگاه کیاسر شد و وزیر محترم کشور کلنگ زدند ؟ نکند متخصصان نقشه راه گربه سانان در این کارگاه متوجه شدند که گربه سانان منطقه حفاظتی کیاسر در معرض خطر قرار میگیرند که چندین بار خود محیط زیست اعلام کرد که احداث پالایشگاه در کیاسر مورد تایید است ؟ این تخریبی که به مراتع منطقه کیاسر و زمینهای مردم بوجود آمد چه کسی مسئول است ؟ بالاخره خدا کند که این پالایشگاه در نقطه ای از مازندران که کمترین اثرات زیست محیطی را دارد احداث شود و این همه این دست و آن دست کردنها و تایید کردن و رد کردنها و طولانی شدن تاییدیه ها باعث نشود که این فرصت هم از مازندران گرفته شود .
محمد 27 ارديبهشت 1391
با سلام خدا کند که اين اتفاق بیافتد تا حداقل مردم بهشهر شاهد عملی شدن اين همه وعده های توخالی مسئولين نباشند
ما و ما 29 ارديبهشت 1391
ما خوشحالیم که مردم بهشهر را خوشحال ببینیم.
ولی ما خیلی ناراحتیم که بعد از چند سال مردم بهشهر را با عارضه های سنگین ناشی از حضور ذرات خطرناک مسمومیت زا و معلق در هوا در شش ها و خون و ... ببینیم.
ما خوشحالیم که می بینیم محیط زیست تحت فشارهای سیاسی به راحتی دست های تسلیم خود را بالا می برد و یکی پس از دیگری دست های تسلیم خود را بالا می برد.
اما ما ناراحتیم که محیط زیست وظیفه را فدای لابیگری های سیاسی کرده و موضوعات را کوتاه مدت نگاه می کند و محض رضایت نماینده و فعالان بهشهر که آنها هم سخت در اشتباه هستند مجوز جاهلانه ای را صادر می کند.
ما خوشحالیم که یم بهشهری و نکایی لابیگر و پرنفوذ در محیط زیست کشور داریم ولی ما ناراحتیم که این تائید مشکوک به نام ایشان در منطقه پخش شود و با اعتبار علمی و سیاسی و اعتقادی ایشان بازی شود.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.153 seconds.